Reklamační řád

VEA kuchyně

Eva Šturmová
IČ: 09832483
DIČ: CZ7959302065 se sídlem K Doubí 400/26, 31200 Plzeň  

1 Všeobecná ustanovení

1.1 Tento Reklamační řád (dále jen „Reklamační řád“) navazuje na Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) fa. Eva Šturmová, IČ: 09832483, DIČ: CZ7959302065, se sídlem K Doubí 400/26, 31200 Plzeň, (dále jen „Dodavatel“) a stává se jejich nedílnou součástí. Reklamační řád stanovuje postup pro uplatnění práva z vadného plnění, podmínky jejich uplatnění, podmínky odstoupení od smlouvy a další související otázky s reklamací zboží. Reklamační řád byl zpracován podle § 2079 a násl. a dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, a vztahuje se na veškerý Nábytek, který byl Dodavatelem dodán Odběrateli, a to na základě uzavřené Kupní smlouvy nebo Smlouvy o dodávce a montáži, a pro který byla řádně uplatněna práva z vadného plnění či byl řádně reklamován. Veškeré pojmy použité v tomto Reklamačním řádu jsou definovány v Obchodních podmínkách Dodavatele.

1.2 Odběratel je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Obchodními podmínkami před uzavřením Smlouvy. Uzavřením Smlouvy a převzetím stvrzuje Odběratel souhlas se záručními podmínkami Dodavatele a zároveň se zavazuje poskytnout Dodavateli součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty pro reklamaci zboží nezbytně prodlužují o lhůtu, po kterou nebyla tato součinnost Odběratelem poskytnuta.

1.3 Ustanovení článku 2 až 5 tohoto Reklamačního řádu se použijí pouze v případě, že Odběratelem je Spotřebitel.

2 Jakost při převzetí

2.1 Nábytek bude dodán v kvalitě ukázkových vzorků.

2.2 Dodavatel odpovídá Odběrateli, že Nábytek při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá, že Nábytek

  1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
  2. je vhodný k účelu, pro který jej Odběratel požaduje a s nímž Dodavatel souhlasil,
  3. je dodán s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.

2.3 Dodavatel odpovídá Odběrateli, že vedle ujednaných vlastností

  1. je Nábytek vhodný k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
  2. Nábytek množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může Odběratel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Dodavatelem nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
  3. je Nábytek dodán s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Odběratel rozumně očekávat, a
  4. Nábytek odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Dodavatel Odběrateli poskytl před uzavřením Smlouvy.

2.4 Dodavatel není vázán veřejným prohlášením podle článku 2.3 písm. b) tohoto Reklamačního řádu, prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření Smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv.

2.5 Článek 2.3 tohoto Reklamačního řádu se nepoužije v případě, že Dodavatel Odběratele před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a Odběratel s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasil.

2.6 Dodavatel odpovídá Odběrateli také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle Smlouvy provedena Dodavatelem nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena Odběratelem a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl Dodavatel.

2.7 Odběratel je povinen si prohlédnout s vynaložením náležité péče Nábytek či jeho část při převzetí. Zjistí-li Odběratel vady Nábytku či jeho části, je povinen vadu vytknout v době dvou let od převzetí. Je-li předmětem Smlouvy použitý Nábytek, je Odběratel povinen vadu vytknout v době jednoho roku od převzetí. Odběratel by však měl vadu vytknout bez zbytečného odkladu po jejím zjištění, neboť případné prodlení s vytknutím vady Nábytku či jeho části může mít za následek znehodnocení Nábytku či jeho části, což může mít dopad na práva z vadného plnění. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí Nábytku, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou Odběratel nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

3 Práva z vadného plnění

3.1 V případě, že Dodavatel plní vadně, tedy zejména že Nábytek nemá vlastnosti uvedené v článku 2 tohoto Reklamního řádu, náleží Odběrateli práva z vadného plnění.

3.2 Odběratel je povinen uplatnit práva z vadného plnění včas, jinak nemusí být práva z vadného plnění Odběrateli přiznána.

3.3 Právo z vadného plnění Odběrateli nenáleží, pokud Odběratel vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.

3.4 Práva z vadného plnění je Odběratel povinen uplatnit buď při převzetí Nábytku výslovně do předávacího protokolu, nebo písemně doporučeným dopisem zaslaným na adresu sídla Dodavatele: Eva Šturmová, K Doubí 400/26, 312 00. Odběratel bere výslovně na zřetel, že v případě jiného postupu Odběratele, zejména zasláním písemného uplatnění práv z vadného plnění na jiné adresy než výše uvedené, nebude takové uplatnění práv z vadného plnění Odběrateli přiznáno.

3.5 Při uplatnění práv z vadného plnění je Odběratel povinen uvést číslo předmětné Smlouvy, popsat veškeré vytýkané vady Nábytku a uvést, jaké právo z vadného plnění si zvolil v souladu s článkem 3.8 nebo 3.10 tohoto Reklamačního řádu.

3.6 Dodavatel se zavazuje příslušné vady odstranit v souladu s volbou Odběratele standardně ve lhůtě do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění práva z vadného plnění Odběratelem. S ohledem na technologické postupy při výrobě nového Nábytku či jeho části pak Dodavatel s Odběratelem sjednali, že tato lhůta může být prodloužena až o dalších 30 kalendářních dnů. K odstranění vady převezme Dodavatel věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, Dodavatel provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.

3.7 Vadou Nábytku nebo jeho části není obvyklý barevný nebo strukturový rozdíl u přírodních materiálů (např. počet a velikost suků, kresba dřeva apod.), textilních a umělých materiálů a lakovaných ploch. Vadou Nábytku nejsou ani běžné barevné změny způsobené přirozeným stárnutím nebo zráním materiálu.

3.8 Má-li Nábytek vadu, může Odběratel požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Odběratele.

3.9 Dodavatel může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

3.10 Odběratel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud

  1. Dodavatel vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku,
  2. se vada projeví opakovaně,
  3. je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
  4. je z prohlášení Dodavatele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Odběratele.

Pro potřebu tohoto Reklamačního řádu se má za to, že za podstatné porušení smlouvy se považuje taková vada, pro kterou není možné Nábytek jako celek bez dalšího objektivně užívat. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou Odběratel obdržel. Odběratel nemůže odstoupit od Smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.

3.11 Dodavatel je povinen Odběrateli vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy Odběratel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace Odběratel požaduje a kontaktní údaje Odběratele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

3.12 Je-li oprava Nábytku či jeho části prováděna na jiném místě než u Odběratele, je Odběratel povinen převzít si Nábytek či jeho část do 30 dnů ode dne, kdy jej Dodavatel vyrozuměl o možnosti Nábytek či jeho část po opravě převzít. Po uplynutí této doby je Dodavatel oprávněn účtovat si v obvyklé výši. 

4 Záruka a reklamace

4.1 Dodavatel poskytuje záruku na Nábytek v délce 24 měsíců, když tato záruční doba začíná běžet ode dne předání a převzetí Nábytku Odběratelem. V případě částečného předání a převzetí Nábytku pak začne záruční doba běžet vždy ode dne, kdy byla předmětná část Nábytku předána a převzata. Zárukou není dotčeno právo Odběratele na bezplatnou nápravu v případě vadného plnění. 

4.2 Na použitý Nábytek Dodavatele a na Nábytek, jehož případné opotřebení již bylo zohledněno v ceně, poskytuje Dodavatel záruku v délce 12 měsíců.

4.3 V případě elektrospotřebičů, zařizovacích předmětů a doplňků, jež dodává Dodavatel, se záruční doba řídí ustanoveními v záručních listech jednotlivých elektrospotřebičů, zařizovacích předmětů a doplňků, případně zákonem.

4.4 Záruka není poskytována u Nábytku dodaného za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána.

4.5 Odběratel nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na Odběratele vnější událost.

4.6 Odběratel výslovně bere na vědomí, že záruka se nevztahuje na následující vady, které vznikly:

 4.6.1 při nevhodném užívání Nábytku,

4.6.2 užíváním Nábytku v rozporu s účelem, pro který byl zhotoven,

4.6.3 na základě nedostatečné údržby,

4.6.4 běžným opotřebením,

4.6.5 neodbornou montáží Nábytku či jiným neodborný zásahem do Nábytku,

4.6.6 používáním Nábytku v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedenými v dokumentaci k Nábytku,

4.6.7 důsledkem zásahu vyšší moci.

4.7 Odběratel je povinen uplatnit záruku v záruční době uvedené v tomto článku, a to buď osobně v sídle Dodavatele, kde byla předmětná Smlouva uzavřena, či písemně doporučeným dopisem zaslaným na adresu sídla Dodavatele: K Doubí 400/26, 31200 Plzeň. Odběratel bere výslovně na zřetel, že v případě jiného postupu Odběratele, zejména zasláním písemného uplatnění záruky na jiné adresy než výše uvedené, nebude takové uplatnění záruky Odběrateli přiznáno.

4.8 Při uplatnění záruky je Odběratel povinen uvést číslo Smlouvy, popsat konkrétní vady Nábytku nebo jeho části a uvést požadovaný způsob vyřízení reklamace dle článku 4.9 tohoto Reklamačního řádu.

4.9 Odběratel je oprávněn požadovat následující způsoby vyřízení reklamace

4.9.1 Nábytku či jeho části jeho opravou, nebo

4.9.2 slevu z ceny Nábytku či jeho části.

4.10 Ukáže-li se vada jako neopravitelná, je Odběratel oprávněn požadovat výměnu vadného Nábytku či jeho části za Nábytek či jeho část bezvadnou.

4.11 Dodavatel vydá Odběrateli písemné potvrzení o tom, kdy Odběratel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje, a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.             

5 Vyřízení reklamací

5.1 Dodavatel nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ve lhůtě do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady.

5.2 Dodavatel se zavazuje vyřídit reklamaci v souladu s volbou Odběratele standardně ve lhůtě do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace. S ohledem na technologické postupy při výrobě nového Nábytku či jeho části pak Dodavatel s Odběratelem sjednali, že tato lhůta může být prodloužena až o dalších 30 kalendářních dnů.

5.3 Odběratel není oprávněn bez souhlasu Dodavatele měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možné vůbec nebo včas uskutečnit.       

6 Odběratel jako podnikatel

6.1 V případě, že je Odběratel podnikatelem, uplatní se příslušná ustanovení občanského zákoníku, přičemž smluvní strany si pro případy uplatňování práv z vadného plnění sjednávají odchylně od příslušných ustanoveních občanského zákoníku následující:

6.1.1 opravitelná vada či pravidelná vada se považuje vždy za nepodstatné porušení Smlouvy a Odběratel jako podnikatel má právo na odstranění vady Nábytku či jeho části, a to podle volby Dodavatele,
6.1.2 při podstatném porušení smlouvy má Odběratel jako podnikatel právo na odstranění vady Nábytku či jeho části, výměnu Nábytku či jeho části za bezvadný nebo na přiměřenou slevu z ceny díla, a to dle volby Dodavatele.

6.2 V případě, že je Odběratel podnikatelem, neuplatní se ustanovení článku 4 Záruka a reklamace a článku 5 Vyřízení reklamace.

7 Závěrečná ustanovení

7.1 V případě sporu mezi ustanoveními Smlouvy a Reklamačního řádu, bude mít přednost úprava použitá ve Smlouvě.

7.2 V otázkách neupravených Reklamačním řádem se bude v daném případě postupovat dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

7.3 Reklamační řád je přístupný na internetových stránkách VEA kuchyně www.veakuchyne.cz

7.4 Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem 1.9. 2024.

Prodloužená záruka

1 Doživotní záruka:

Doživotní záruka je poskytována na systémy výklopů, závěsů, nebo výsuvů značky BLUM. Podmínky pro uplatnění záruky jsou stanoveny výrobcem těchto systémů (Firma Julius Blum GmbH). Aktuální podmínky naleznete na www.blum.com.

Prodloužená záruka nepokrývá náklady na výjezd servisního technika za účelem posouzení vady.